Monday, 4 March 2013

Tutorial Tukar Cursor Jadi Comel


Assalamualaikum semua. Hari ni saya nak ajar macam mana nak tukar cursor jadi comel. Disebabkan ramai kawan-kawan saya tanya macam mana, jadi saya pun buatlah tutorial. Lama juga saya tak buat tutorial ni. okeylah tanpa membuang masa, jom belajar!

1. Mula-mula pergi ke SINI untuk cari cursor comel.
2. Lepas dah pilih, klik gambar cursor tu.


3. Lepas klik, copy Code HTML cursor tu.


4. Sign In > Template > Edit HTML > Tick Expand Widgets Template
5. Paste kod tu sebelum perkataan </html>


6. Cursor tak payah preview, sebab masa preview, cursor jadi macam biasa je. Save dulu, kalau    tak jadi, search balik kod cursor dan padam kod tu. Tolong bagitahu saya kalau tak jadi.
7. Yeah!! Dah siap!

Kalau tak jadi, jangan malu nak tanya. "Malu bertanya sesat jalan"  betul tak? Kalau jadi, bagitahu saya jugak ye! 



http://www.glittergraphics.org/graphics/thank-you/images/10.jpg






5 comments :

myra zainudin said...

balqis x jd ppon

Balqis Azzahra Shamsul Anuar said...

@myra zainudin tak jadi? apa kata awk guna tutorial ni : http://balqisppgz.blogspot.com/2013/07/cursor-bertukar-bila-sentuh-link.html

myra zainudin said...

balqis kat mne tick expand widget template

Balqis Azzahra Shamsul Anuar said...

expand widgets template tu template lama, skrg yg baru.. bende tu dah tak payah guna lagi..

myra zainudin said...

oh ok