Monday 19 November 2012

Alangkah Selesanya Beribadah Dalam Keadaan Bersih


Assalamualaikum. Apa khabar pembaca semua? Sihat ke? Hari ni saya nak berkongsi tentang waktu dan jenis mandi sunat. Sebelum tu saya nak tanya. Pembaca semua ni tak boring ke tengok blog saya ni? Yelah, blog saya ni kan penuh dengan ceramah je. Lepas tu design pun tak berapa nak cantik. Tinggalkan komen pasal blog saya ni tapi jangan pulak memaki-maki ye. Saya tahu pembaca semua ni baik-baik orangnya. Okeylah, kembali ke topik yang saya kongsikan pada hari ni.

Waktu dan jenis mandi sunat :
  1. Ketika hendak menunaikan solat Jumaat.
  2. Ketika hari raya Aidilfitri dan Aidiladha.
  3. Selepas memandikan jenazah.
  4. Selepas sembuh daripada penyakit.
  5. Selepas berbekam.
  6. Kerana hendak berihram.
  7. Kerana hendak masuk kota Mekah.
  8. Kerana hendak wukuf di Arafah.
Selamat beramal !
SUMBER : GEN-Q

No comments :